Δρ. Παϊδούση Χρύσα - Διευθύντρια Επαγγελματικής Κατάρτισης, ΕΙΕΑΔ
Υπό την εποπτεία του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας
Περίληψη
Το δυϊκό σύστημα επαγγελματικής εκπαίδευσης, αλλιώς «μαθητεία», αναδείχθηκε, τον τελευταίο χρόνο στην Ελλάδα , κεντρικό θέμα συζήτησης στις πολιτικές για την εκπαίδευση και την εργασία. Σε μια περίοδο που η ανεργία και ειδικότερα των νέων καταγράφει ιστορικά υψηλά ποσοστά, η μαθητεία ως επιτυχημένο μοντέλο μετάβασης από το σχολείο στην εργασία, κυρίως στις γερμανόφωνες χώρες, επανέρχεται δυναμικά ως μία «λύση» στην αντιμετώπιση της νεανικής ανεργίας.
Στην παρούσα εργασία εξετάζονται:
α) τα βασικά χαρακτηριστικά του δυϊκού συστήματος, όπως αυτό εφαρμόζεται στη Γερμανία,
β) η διαδρομή της μαθητείας στην Ελληνική πραγματικότητα, με κύρια έμφαση στον πρόσφατο νόμο για το νέο λύκειο και
γ) ζητήματα που ανακύπτουν για μια «επιτυχή» εφαρμογή του συστήματος αυτού στην Ελλάδα.
Η διερεύνηση διαφόρων στοιχείων και δεδομένων που σχετίζονται με την ανάπτυξη της μαθητείας στην Ελλάδα,
ως σημαντικού εργαλείου για την αντιμετώπιση της ανεργίας των νέων καταδεικνύει ότι στην παρούσα οικονομική συγκυρία,
η επίτευξη του στόχου αυτού είναι εξαιρετικά αμφίβολη.