Επισκέψεις: 53
Έναρξη λειτουργίας Ειδικού Τμήματος Ηλεκτρολόγων Ε.Ν. της ΑΕΝ/Ασπροπύργου την Δευτέρα 7 Νοεμβρίου 2016
Σε συνέχεια προγενέστερων ενημερώσεων και μετά από διαδοχικές συσκέψεις και επιστολές της Πανελλήνιας Ένωσης Ηλεκτρολόγων – Ηλεκτρονικών Εμπορικού Ναυτικού (Π.ΕΝ.Η.Η.Ε.Ν.) με την πολιτική ηγεσία και τους αρμόδιους υπηρεσιακούς παράγοντες, το Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, ανταποκρινόμενο στο δίκαιο αίτημα της Π.ΕΝ.Η.Η.Ε.Ν. για επίσπευση των ενεργειών προκειμένου οι υποψήφιοι Ηλεκτρολόγοι Ε.Ν. να αποκτήσουν το προβλεπόμενο, κατά την Δ.Σ. STCW 78 όπως ισχύει, (τροποποιήσεις Manila 2010) Αποδεικτικό Ναυτικής Ικανότητας και κατά συνέπεια το συντομότερο δυνατό πρόσβαση σε εργασία με την ναυτολόγησή τους στην αντίστοιχη ειδικότητα, ανακοινώνει:
Το Ειδικό Τμήμα Ηλεκτρολόγων Ε.Ν. της ΑΕΝ/Ασπροπύργου για πτυχιούχους ιδρυμάτων ανώτατης εκπαίδευσης (Πανεπιστημιακού ή τεχνολογικού τομέα) ή αντίστοιχων ισοτίμων προς αυτά Σχολών του εξωτερικού, ειδικότητας Ηλεκτρολόγου Μηχανικού ή Μηχανικού Αυτοματισμού ή Ηλεκτρονικού, καθώς και τους κατόχους απολυτηρίου ΕΠΑ.Λ. τομέα Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού ή I.E.Κ. τομέα ηλεκτρολογικού, ξεκινάει τη λειτουργία του την 7η Νοεμβρίου 2016, ημέρα Δευτέρα, εφόσον καλυφθεί ο απαιτούμενος από τον ισχύοντα Κανονισμό Σπουδών ελάχιστος αριθμός υποψηφίων σπουδαστών για κάθε τμήμα (ΑΕΙ/ ΤΕΙ ή ΕΠΑΛ).
Όσοι από τους ενδιαφερομένους πληρούν τις προϋποθέσεις του Προεδρικού Διατάγματος 141/2014 (Α΄ 232), όπως τροποποιήθηκε με το Π.Δ. 54/2016 (Α΄ 88) και ισχύει, καθώς και της αριθμ. πρωτ. 2231.2-13/81636/2016/23-09-2016 Υπουργικής Απόφασης (ΦΕΚ τ. Β΄ 3130/29-09-2016), παρακαλούνται να προσέρχονται στο Τμήμα Δ΄ της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Ναυτικών (2ας Μεραρχίας 18, 1ος όροφος, 185 35 Πειραιάς) προκειμένου, αφού καταθέσουν τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά, να λάβουν το πιστοποιητικό για την εγγραφή τους στο Ειδικό Τμήμα.
Σημειώνεται ότι για τους αποφοίτους ΑΕΙ-ΤΕΙ απαιτείται κατ’ ελάχιστον θαλάσσια υπηρεσία διάρκειας 6 μηνών κατευθυνόμενης εκπαίδευσης.
Επισκέψεις: 49
Όταν σε ελληνικά χέρια βρίσκονται και ταξιδεύουν σήμερα, περισσότερα από 3000 πλοία, πολλά πλωτοί γίγαντες νέας τεχνολογικής γενιάς, οι νέοι της πατρίδας μας είναι καλό να γνωρίζουν τι, πόσα και πως, μπορεί να τους εξασφαλίσει η σταδιοδρομία στο ναυτικό, αλλά και σε άλλα επαγγέλματα της θάλασσας που παρουσιάζουν ορισμένα σημαντικά πλεονεκτήματα, όπως:
- Γρήγορη εξέλιξη στη κορυφή της ιεραρχίας του πλοίου {πλοίαρχος, μηχανικός}.
- Σταθερή και ικανοποιητικά αμειβόμενη εργασία.
- Δυνατότητα απασχόλησης στις διάφορες κατηγορίες πλοίων, ποντοπόρα φορτηγά, μεσογειακά φορτηγά, δεξαμενόπλοια, κοντέϊνερς , επιβατηγά της μικρής και μεγάλης ακτοπλοϊας, κρουαζιερόπλοια.
Ακόμη, ο νέος έχει δυνατότητα επιλογής από σειρά παράλληλων ή, συναφών με το πλοίο, επαγγελμάτων της θάλασσας, όπως:
- Μετά από επιτυχημένη σταδιοδρομία στα πλοία και στα όρια περίπου της μέσης ηλικίας, μπορεί να αναλάβει καθήκοντα στελέχους στα γραφεία της πλοιοκτήτριας εταιρίας, κυρίως ως αρχιπλοίαρχος ή, αρχιμηχανικός .
- Μετά από σπουδές με ευνοϊκούς όρους στα ΑΕΙ, μπορεί να γίνει ναυπηγός, τεχνικός ή, οικονομικός σύμβουλος, μάνατζερ, στο επιτελείο ναυτιλιακής επιχείρησης.
- Επίσης έχει τη δυνατότητα να εργασθεί και σε πλοία του εμπορικού στόλου της Ευρωπαϊκής Ένωσης
- Και ακόμη, με τη γνώση και την εμπειρία που θα αποκτήσει από τη θητεία του στο πλοίο, μπορεί να γίνει και αυτός αν το επιδιώξει, πλοιοκτήτης, αφού σήμερα σημαντικό μέρος του ελληνικού εφοπλιστικού δυναμικού, προέρχεται από το ναυτικό επάγγελμα και σε πολλές περιπτώσεις, ανήκει στην κατηγορία των μεγάλων πλοιοκτητών της πατρίδας μας.
Έτσι, η θάλασσα τον 21ο αιώνα, την εποχή της παγκοσμιοποίησης και της καινοτομίας, εξασφαλίζει στους νέους της Ελλάδας κοντά στα άλλα, δυνατότητα σταδιοδρομίας που συνδυάζει τη γοητεία του ταξιδιού σε ολόκληρη την υδρόγειο, τη γρήγορη επαγγελματική ανέλιξη και τις υψηλές αποδοχές, σε σύγκριση με την απασχόληση στη στεριά σε αντίστοιχες ηλικίες και αντίστοιχα προσόντα.
Με λίγα λόγια, η ναυτιλία για τους νέους της πατρίδας μας, είναι ανοικτό παράθυρο ελεύθερης και προσοδοφόρου σταδιοδρομίας, χωρίς πολλά από τα μειονεκτήματα παλαιών εποχών. Γιατί τώρα διαπλέουν τους ωκεανούς πλοία κατασκευαστικής και τεχνολογικής αρτιότητας που κάνουν τη θάλασσα πιο ασφαλή από την φονική άσφαλτο των πόλεων και της υπαίθρου.
Και ακόμη, γιατί η τεχνολογία της επικοινωνίας μέσω δορυφόρων φέρνει κάθε ώρα και κάθε στιγμή τον ναυτικό κοντά στο σπίτι και στα αγαπημένα του πρόσωπα, αμβλύνοντας το αίσθημα του νοσταλγίας, ενώ οι συνθήκες διαβίωσης πάνω στα πλοία μπορούν να θεωρηθούν ξενοδοχειακού επιπέδου. Κάθε αξιωματικός γέφυρας και μηχανής έχει στη διάθεση του ευρύχωρη μονόκλινη καμπίνα με λουτρό, ξεκουράζεται σε ξεχωριστό σαλόνι με τηλεόραση, DVD PLAYER, βιβλιοθήκη και παίρνει πρόγευμα, γεύμα και δείπνο στην τραπεζαρία των αξιωματικών και στη βάση ενός ποικίλου και υγιεινού εδεσματολογίου, χωρίς να έχει οποιαδήποτε οικονομική επιβάρυνση.
Έτσι οι ώρες εκτός υπηρεσίας προσφέρουν ξεκούραση και ψυχαγωγία πολλές φορές σχεδόν σε ατμόσφαιρα οικογενειακής θαλπωρής, αφού οι άνθρωποι της θάλασσας ζουν συνήθως, πολύ κοντά ο ένας με τον άλλον.
Ο νέος που θα διανύσει με επιτυχία τον έναν ή τον άλλο δρόμο προετοιμασίας, για να ανταποκριθεί ως στέλεχος, στα υπεύθυνα καθήκοντά του πάνω στα πλοία , μετά την αποφοίτησή του, δεν θα έχει να περιμένει στην ουρά, αλλά αμέσως θα ξεκινήσει την επαγγελματική του σταδιοδρομία, χωρίς να χρειαστεί να καταφύγει στη βοήθεια τρίτων, χωρίς δηλαδή, αυτό που λέμε σε ορισμένες περιπτώσεις, «μέσον». Γιατί εκατοντάδες είναι τα πλοία, κάθε τύπου, μικρά και μεγάλα, μέσα και έξω από τα όρια της Ελλάδας, που τον περιμένουν να προσφέρει τις υπηρεσίες του.
Αυτά προσφέρει σήμερα η ναυτιλία στους νέους του τόπου μας, γιατί είναι η πιο μεγάλη στον Κόσμο και γιατί κουβαλά παράδοση δέκα χιλιάδων χρόνων .