-
Επισκέψεις: 90
Ο γνωστός οίκος σχεδίασης αυτοκινήτων, «Pininfarina», παρουσίασε στην φετινή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης ένα νέο αυτοκίνητο πίστας, το «H2 Speed», το οποίο κινείται με υδρογόνο. Ο κινητήρας, ένας συνδυασμός ηλεκτροκίνησης και υδρογόνου, έχει ιπποδύναμη 503 ίππων και φτάνει στα 100χλμ/ώρα σε μόλις 3,4 δευτερόλεπτα, ενώ από τις εξατμίσεις του βγαίνει απλά υδρατμός.
-
Επισκέψεις: 84
«...πιστεύω ότι το νερό κάποια μέρα θα χρησιμοποιείται ως καύσιμο, ... H2 & O2 ... θα αποτελέσουν μια ανεξάντλητη πηγή θερμότητας και φωτός...»
... το υδρογόνο, το οποίο αντιμετωπίζεται ως η κορυφαία εναλλακτική πηγή ενέργειας ...
... Η κίνηση με υδρογονοκίνηση εξασφαλίζει ότι: ...
... μετατροπή του θαλασσινού νερού σε καύσιμο ...
... στην αποθήκη του σπιτιού του παράγει το οικολογικό καύσιμο από ζαχαροκάλαμο και σάπια φρούτα ...
... Το ερευνητικό έργο βασίζεται σε μια καινοτόμο μέθοδο ταχείας παραγωγής υδρογόνου και ηλεκτρικής ενέργειας
από το πόσιμο, το μη πόσιμο αλλά και το θαλασσινό νερό. ...
... Όταν έχεις ήλιο, νερό και αέρα, τότε έχεις τα πάντα...
... Υπάρχει όμως και η αναγκαία πολιτική βούληση προς αυτή την κατεύθυνση; ...
-
Επισκέψεις: 83
Το πρώτο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής με κυψέλες καυσίμου παρουσιάζει στο Αμβούργο της Γερμανίας, η Toyota. H αυτονομία είναι πάνω από τα 480K
-
Επισκέψεις: 82
Video - youtube
-
Επισκέψεις: 83
Video - youtube
-
Επισκέψεις: 84
Το TFCS είναι πιο αποδοτικό ενεργειακά από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης με μηδενικές εκπομπές CO2 ή άλλων ρύπων κατά τη λειτουργία του.
-
Επισκέψεις: 96
To αυτοκίνητο της Toyota που σημαίνει «μέλλον» στα ιαπωνικά κινείται από μια ηλεκτρική μηχανή και από τις κυψέλες καυσίμου.
H κυψέλη καυσίμου 153PS διαρκεί 5000h ή 240.000Km.
Tο ηλεκτρικό μοτέρ έχει Ιπποδύναμη 151PS/Pοπή 334nm (με 153 ίππους από τις κυψέλες καυσίμου) και αναπτύσσει Umax = 177Km/h με 0-100Km/h σε 9sec.
Το υδρογόνο παρέχει πολύ πιο «πυκνή» ενέργεια από τη βενζίνη. Πέντε μόλις κιλά υδρογόνου παρέχουν αυτονομία 480 χιλιομέτρων σε ένα οικογενειακό αυτοκίνητο, περίπου διπλάσια από αυτή της ισοδύναμης ποσότητας βενζίνης.
Ένα Toyota Mirai μπορεί να ηλεκτροδοτήσει ένα νοικοκυριό για μία εβδομάδα με τα πέντε κιλά υδρογόνου στις δίδυμες δεξαμενές του.
Ένα κιλό υδρογόνου ισοδυναμεί χονδρικά με ένα κιλό βενζίνης.
Το καύσιμο υδρογόνο θα κοστίζει 10 δολάρια ανά κιλό στις ΗΠΑ.
Χάρη στη διπλάσια αυτονομία από τη βενζίνη, το ισοδύναμο κόστος είναι περίπου 5 δολάρια ανά γαλόνι βενζίνης.
-
Επισκέψεις: 92
Η Audi ανακοίνωσε πως προχώρησε στην εξαγορά πατενταρισμένων τεχνολογιών που αφορούν τις κυψέλες καυσίμου από την Ballard Power Systems ...
-
Επισκέψεις: 107
-
Επισκέψεις: 108
-
Επισκέψεις: 118
video
-
Επισκέψεις: 101
pdf
-
Επισκέψεις: 107
Η τέλεια αναλογία δύναμης, εξοικονόμησης καυσίμων και οικολογικής συνείδησης...
-
Επισκέψεις: 116
-
Επισκέψεις: 102
Video - youtube
-
Επισκέψεις: 142
-
Επισκέψεις: 121
-
Επισκέψεις: 316
We’ve reimagined the idea of an electric vehicle.
-
Επισκέψεις: 168
-
Επισκέψεις: 183
-
Επισκέψεις: 138
-
Επισκέψεις: 199
-
Επισκέψεις: 219
-
Επισκέψεις: 148
-
Επισκέψεις: 180
-
Επισκέψεις: 200
-
Επισκέψεις: 205
-
Επισκέψεις: 206
-
Επισκέψεις: 119
-
Επισκέψεις: 118
-
Επισκέψεις: 128
-
Επισκέψεις: 147
-
Επισκέψεις: 137
-
Επισκέψεις: 151
-
Επισκέψεις: 174
-
Επισκέψεις: 171
-
Επισκέψεις: 182
-
Επισκέψεις: 218
-
Επισκέψεις: 190
-
Επισκέψεις: 138
-
Επισκέψεις: 134
-
Επισκέψεις: 108
Διπλωματική Εργασία ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ - ΣΧΟΛΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Download PDF
-
Επισκέψεις: 114
-
Επισκέψεις: 120
-
Επισκέψεις: 177
-
Επισκέψεις: 144
Hyundai μειώνει την τιμή του ix35 (Tuscon στην τοπική αγορά) FCV κατά 43%, από τα $144.000 στα $77.000! (με κρατική επιδότηση στα $54.000)
-
Επισκέψεις: 171
-
Επισκέψεις: 70
Αν το αυτοκίνητο σας τροφοδοτείται με θόριο, τότε δε θα χρειαστεί ποτέ ξανά να ανεφοδιαστείτε με καύσιμα. Το θόριο που θα του έχετε βάλει αρχικά, θα διαρκέσει τόσο πολύ καιρό, που μάλλον όταν θα φτάσει η επόμενη φορά που θα πρέπει να του ξαναβάλετε δεν θα… έχετε αυτοκίνητο. Θα έχει φτάσει πια στα τελευταία του!
Πίσω στο 2009, η Loren Kulesus – μια ευφάνταστη ψηφιακή σχεδιάστρια – είχε μια πολύ περίεργη ιδέα. Έτσι σχεδίασε το πρόγραμμα Cadillac World Thorium Fuel Concept. Ενώ οι εξωτερικές του διαστάσεις και σχεδιασμός παραπέμπει κατευθείαν στο μέλλον, το ιδιαίτερο σημείο είναι η τροφοδοσία του.
Η βασική πηγή ενέργειας είναι ένα ήπια ραδιενεργό μέταλλο, και ένα από τα πιο πυκνά υλικά που είναι γνωστά στην φύση, το θόριο. ...
Αν το αυτοκίνητο σας τροφοδοτείται με θόριο, τότε δε θα χρειαστεί ποτέ ξανά να ανεφοδιαστείτε με καύσιμα. Το θόριο που θα του έχετε βάλει αρχικά, θα διαρκέσει τόσο πολύ καιρό, που μάλλον όταν θα φτάσει η επόμενη φορά που θα πρέπει να του ξαναβάλετε δεν θα… έχετε αυτοκίνητο. Θα έχει φτάσει πια στα τελευταία του!
Πίσω στο 2009, η Loren Kulesus – μια ευφάνταστη ψηφιακή σχεδιάστρια – είχε μια πολύ περίεργη ιδέα. Έτσι σχεδίασε το πρόγραμμα Cadillac World Thorium Fuel Concept. Ενώ οι εξωτερικές του διαστάσεις και σχεδιασμός παραπέμπει κατευθείαν στο μέλλον, το ιδιαίτερο σημείο είναι η τροφοδοσία του.
Η βασική πηγή ενέργειας είναι ένα ήπια ραδιενεργό μέταλλο, και ένα από τα πιο πυκνά υλικά που είναι γνωστά στην φύση, το θόριο.
- See more at: http://www.pronews.gr/portal/20160218/auto/%CF%84%CE%B5%CF%87%CE%BD%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%B9%CE%B1/%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%BA%CE%AF%CE%BD%CE%B7%CF%84%CE%BF-%CE%B8%CE%B1-%CE%B1%CE%BD%CE%B5%CF%86%CE%BF%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CE%B6%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%B9-%CE%BA%CE%AC%CE%B8%CE%B5-100-%CF%87%CF%81%CF%8C%CE%BD%CE%B9%CE%B1-%CF%80%CE%BF%CE%B9%CE%BF%CE%B9-%CE%B4%CE%B5%CE%BD-%CE%B8%CE%AD%CE%BB%CE%BF%CF%85%CE%BD-%CE%BD%CE%B1#sthash.P9m0bJtA.dpuf
-
Επισκέψεις: 69
Η παρουσίαση αυτής της εφαρμογής έγινε το πρωί της Πέμπτης στη Σαλαμίνα, με τηλεοπτικό συνεργείο να καταγράφει από την πρώτη στιγμή όλες τις διαδικασίες μετατροπής ενός δικύκλου χωρητικότητας 50 κ.εκ. ώστε να κινηθεί με την ενέργεια υδρογόνου.
Φουλάρει... τη δεξαμενή με νερό ώστε να τροφοδοτηθεί ο κινητήρας με υδρογόνο...
Η παρουσίαση αυτής της εφαρμογής έγινε το πρωί της Πέμπτης στη Σαλαμίνα, με τηλεοπτικό συνεργείο να καταγράφει από την πρώτη στιγμή όλες τις διαδικασίες μετατροπής ενός δικύκλου χωρητικότητας 50 κ.εκ. ώστε να κινηθεί με την ενέργεια υδρογόνου.
Φουλάρει... τη δεξαμενή με νερό ώστε να τροφοδοτηθεί ο κινητήρας με υδρογόνο
Παραγωγή υδρογόνου ανέξοδα μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα
Το μηχανάκι που διήνυσε 10 χλμ με καύσιμο το απλό νερό
Η μετατροπή του δικύκλου ώστε να κινηθεί με υδρογόνο
- See more at: http://www.pronews.gr/portal/20151127/%CF%84%CE%B5%CF%87%CE%BD%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%B9%CE%B1/%CF%84%CE%AD%CE%BB%CE%BF%CF%82-%CE%B7-%CE%B2%CE%B5%CE%BD%CE%B6%CE%AF%CE%BD%CE%B7-%CF%86%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%AC%CF%81%CE%B5%CE%B9-%CF%84%CE%B7-%CE%BC%CE%B7%CF%87%CE%B1%CE%BD%CE%AE-%CE%BC%CE%B5-%CE%BD%CE%B5%CF%81%CF%8C-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%BA%CE%AC%CE%BD%CE%B5%CE%B9-10%CF%87%CE%BB%CE%BC-%CE%B2%CE%AF%CE%BD%CF%84%CE%B5%CE%BF#sthash.ZfyLGEec.dpuf
-
Επισκέψεις: 64
Το πιο εξελιγμένο σύστημα ηλεκτρόλυσης του νερού σε όλο τον πλανήτη...
Στα συστήματα καθαρού υδρογόνου της εταιρίας Hydro Bullet, έχουμε τελειοποιήσει την γεννήτρια που παράγει χωριστά υδρογόνο και οξυγόνο. Η συσκευή μπορεί να εφαρμοστεί σε όλους τους κινητήρες ανεξάρτητα από το καύσιμο που καταναλώνουν.
Τα οφέλη της χρήσης του υδρογόνου είναι οικονομία στο συμβατικό καύσιμο από 30% μέχρι και 50%, αύξηση της ροπής κατά 1,5-2 χιλιόγραμμα (10% - 15%), σχεδόν μηδενισμό των καυσαερίων, μείωση του θορύβου του κινητήρα 25% - 30% λόγω καλύτερης και λιγότερης καύσης, μείωση σε χτυπήματα προανάφλεξης και αύξηση της διάρκειας ζωής του κινητήρα λόγω χαμηλής θερμοκρασίας καύσης.
Το σύστημα ηλεκτρόλυσης της Hydro Bullet, παράγει σε χωριστές εξόδους υδρογόνο (99,999% καθαρό) που οδηγείται μέσω του αεραγωγού στο θάλαμο καύσης και οξυγόνο το οποίο απελευθερώνεται στην ατμόσφαιρα.
Η σήμανση CE σε ένα προϊόν (Ευρωπαϊκή Συμμόρφωση) δηλώνει ότι το προϊόν συμμορφώνεται στις Ευρωπαϊκές Οδηγίες Προϊόντων για την υγεία, ασφάλεια και προστασία του περιβάλλοντος, επιτρέποντάς του να τοποθετηθεί στην αγορά και να διακινηθεί ελεύθερα μεταξύ των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αποτελώντας στην ουσία το ευρωπαϊκό του διαβατήριο. Οι διαδικασίες για την πιστοποίηση ενός προϊόντος κατά CE περιλαμβάνουν την εξακρίβωση των οδηγιών που αφορούν το προϊόν, τη διευκρίνιση των απαιτήσεων σχεδιασμού, τη διασφάλιση της ποιότητας παραγωγής μέσω διαγνωστικών επιθεωρήσεων, τη διασφάλιση της ποιότητας προϊόντος και των τεχνικών του προδιαγραφών, την τήρηση τεχνικού φακέλου και την πιστοποίηση των παραπάνω μέσω ανεξάρτητου φορέα που επιβλέπει και αξιολογεί το ολικό σύστημα ποιότητας της εταιρίας.
-
Επισκέψεις: 71
Προπτυχιακοί και μεταπτυχιακοί φοιτητές με επικεφαλής τον Χρόνη Σπανουδάκη από το Πολυτεχνείο Κρήτης, δημιούργησαν το Eco Racer, το απόλυτο οικολογικό και οικονομικό αυτοκίνητο υδρογόνου που παράγει νερό και μηδενικούς ρύπους.
Το όχημα είναι απόλυτα ασφαλές και αθόρυβο, υψηλής οικονομίας και αυτονομίας 600 χλμ. με ένα λίτρο καυσίμου σε ισοδύναμο υδρογόνου, αλλά και χαμηλού κόστους, όταν και εφόσον κατορθώσει να μπει στη γραμμή παραγωγής.
«Η ομάδα μας, ασχολείται από το 2007 με την κατασκευή οχημάτων τεχνολογίας φιλικής προς το περιβάλλον και όλα τα οχήματα έχουν κατασκευαστεί εξ ολοκλήρου στο Πολυτεχνείο, δυστυχώς, όμως μέχρις στιγμής, δεν έχει υπάρξει αξιοποίηση τους» εξηγεί ο Σπανουδάκης.
-
Επισκέψεις: 50
06/02/2017 - Ο βραζιλιάνος προωθεί τη δημιουργία του ως ένα φιλικό προς το περιβάλλον μηχάνημα.
«Το πλεονέκτημα αυτής της μοτοσικλέτας, η οποία λειτουργεί με το υδρογόνο που προέρχεται από το νερό, έχει ως αποτέλεσμα από την εξάτμιση, να βγαίνουν μόνο υδρατμοί. Αυτό είναι διαφορετικό από τη βενζίνη, η οποία «παράγει» μονοξείδιο του άνθρακα», είπε στην κάμερα του δικτύου «Russia Today».
-
Επισκέψεις: 45
Fuel Cells Rally - Developers of proton-exchange membranes for fuel cells predict an automotive revolution
See an animation of how fuel cell works
-
Επισκέψεις: 44
-
Επισκέψεις: 45
-
Επισκέψεις: 52
Video - Youtube (2:55)
-
Επισκέψεις: 52
Θα εξελιχθεί το υδρογόνο στο καθαρό καύσιμο του μέλλοντος; Η εκπομπή Futuris ταξιδεύει στην Αγγλία και την Δανία αναζητώντας απαντήσεις στο ερώτημα αυτό... Για πολλούς, μία από τις λύσεις για τη μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα είναι η αντικατάσταση βενζίνης και ντίζελ με υδρογόνο. Ένα εν εξελίξει ευρωπαϊκό πρόγραμμα ενθαρρύνει την ανάπτυξη της συγκεκριμένης τεχνολογίας. Σήμερα, μόνο μερικές εκατοντάδες οχήματα χρησιμοποιούν υδρογόνο στην Ευρώπη. Και η Δανία πρωτοπορεί... Είναι παγκοσμίως η πρώτη χώρα με δίκτυο σταθμών υδρογόνου. Υπάρχουν δέκα σταθμοί ανεφοδιασμού με υδρογόνο στρατηγικά τοποθετημένοι στη χώρα. Πως λειτουργεί η μηχανή ενός οχήματος υδρογόνου Ο Τάις Γένσεν, διευθύνων σύμβουλος της “Hydrogen Denmark” εξηγεί πως λειτουργεί η μηχανή ενός αυτοκινήτου υδρογόνου: «Αντί για μπαταρία υπάρχει μια κυψέλη καυσίμου όπου το οξυγόνο αντιδρά με το υδρογόνο δημιουργώντας ηλεκτρισμό και νερό. Από αυτή την χημική αντίδραση, το νερό αποβάλλεται και αυτή είναι η μοναδική εκπομπή». Στόχος του προγράμματος είναι η δημιουργία, εντός δύο ετών, περίπου πενήντα σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου στην Ευρώπη. Ο αριθμός των αυτοκινήτων υδρογόνου που κυκλοφορούν πρέπει επίσης να υπερδιπλασιαστεί. Σε σύγκριση με τα ηλεκτρικά οχήματα, το υδρογόνο έχει συγκεκριμένα πλεονεκτήματα, σύμφωνα με τον Τάις Γένσεν: «Η οδήγηση είναι ομαλή, ο κινητήρας δεν δημιουργεί θόρυβο. Είναι θετικό ότι ο τρόπος λειτουργίας μιας μηχανής καύσης διατηρείται. Μπορεί κανείς απλά να μεταβεί σε ένα σταθμό ανεφοδιασμού και να γεμίσει το ντεπόζιτο σε 3 έως 5 λεπτά. Κατόπιν μπορεί να διανύσει απόσταση από 4 έως 600 χλμ.». Πως παράγεται “πράσινο” υδρογόνο Μία από τις προκλήσεις είναι η παραγωγή “καθαρού” – “πράσινου” υδρογόνου, από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Η τεχνολογία υπάρχει ήδη. Ο σταθμός στο Σέφιλντ της Αγγλίας είναι εξοπλισμένος με ηλεκτρολυτικές κυψέλες. Η ανεμογεννήτρια παρέχει την ενέργεια που απαιτείται για την παραγωγή υδρογόνου επί τόπου από την ηλεκτρόλυση του νερού. «Το περισσότερο υδρογόνο σήμερα προέρχεται από ορυκτά καύσιμα, αλλά για τις μεταφορές σκεφτόμαστε πράσινες πηγές παραγωγής υδρογόνου. Με ένα μόνο καλώδιο μπορούμε να συνδέσουμε άμεσα τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας με την πηγή της παραγωγής και μετά με το όχημά μας», δήλωσε ο Μπεν Μάντεν, συντονιστής του προγράμματος “H2ME”. Έρευνα βρίσκεται σε εξέλιξη για να βελτιωθεί η απόδοση των ηλεκτρολυτικών κυψελών, συσκευών που διαχωρίζουν το νερό σε δύο στοιχεία, το υδρογόνο και το οξυγόνο. Κατόπιν το υδρογόνο καθαρίζεται και έχει το πλεονέκτημα ότι αποθηκεύεται επί τόπου. Η εταιρεία ITM Power αναπτύσσει προηγμένες ηλεκτρολυτικές κυψέλες για την παραγωγή “καθαρού” υδρογόνου. «Παράγουμε υδρογόνο, όταν υπάρχει πλεονάζουσα ηλεκτρική ενέργεια, όταν έχει χαμηλότερο κόστος και όταν είναι πιο οικολογικό. Και μπορούμε να το κάνουμε οπουδήποτε, επιτόπου στο βενζινάδικο ή στον σταθμό ανεφοδιασμού, όπως πρέπει να το λέμε σήμερα. Και αυτό μας επιτρέπει να εξαλείψουμε την ανάγκη για παράδοση καυσίμων μέσω τάνκερ», δηλώνει ο Τσαρλς Πάρκλες, διευθυντής επιχειρηματικής ανάπτυξης της ITM Power. Πόσο κοστίζει ένα αυτοκίνητο υδρογόνου και ο ανεφοδιασμός του Η πρόκληση αφορά επίσης στο κόστος. Η τιμή αγοράς του αυτοκινήτου και του καυσίμου παραμένει προς το παρόν υψηλότερη από αυτή ενός συμβατικού αυτοκινήτου. Για τον Μπεν Μάντεν, συντονιστή του προγράμματος “H2ME”, σύντομα το εμπόδιο αυτό θα ξεπεραστεί: «Αυτό που ελπίζουμε είναι ότι μέχρι το 2025, θα έχουμε ισοδύναμο κόστος για την απόκτηση οχήματος υδρογόνου και την τροφοδοσία του σε σύγκριση με ένα βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο όχημα σήμερα. Αυτός είναι ο στόχος» Μπορούν τα αυτοκίνητα υδρογόνου να ανταγωνιστούν τα αυτοκίνητα με μπαταρίες; Σύμφωνα με τον Tάις Γένσεν, στον δρόμο υπάρχει χώρος για διάφορα είδη αυτοκινήτων με μηδενικές εκπομπές ρύπων: «Το όχημα του μέλλοντος θα είναι ένας συνδυασμός μπαταρίας και υδρογόνου, ενώ ήδη βλέπετε ότι υπάρχει σύστημα υβριδικής μπαταρίας υδρογόνου στο δρόμο... και νομίζω ότι θα δούμε και τις τρεις λύσεις, αλλά πρέπει πάνω απ’ όλα να πολεμήσουμε ενάντια στις τεχνολογίες ορυκτών καυσίμων». Απώτερος στόχος είναι σε βάθος δεκαετίας το υδρογόνο να χρησιμοποιείται για την κίνηση εκατοντάδων χιλιάδων οχημάτων στους ευρωπαϊκούς δρόμους. Μάθετε περισσότερα για το ευρωπαϊκό πρόγραμμα για την ανάπτυξη οχημάτων υδρογόνου εδώ
-
Επισκέψεις: 49
09/05/2018

© Capital.gr
Ένα διαφορετικό σκάφος, τύπου Καταμαράν, κατέπλευσε στο παλιό λιμάνι των Χανίων, τραβώντας την προσοχή όσων βρίσκονται στην περιοχή. Πρόκειται για το υπό γαλλική σημαία "Energy Obserber" (Ενεργειακός Παρατηρητής), το πρώτο σκάφος υδρογόνου στον κόσμο.
Το 6μελές πλήρωμα του πλοίου -προερχόμενο από τη Μάλτα- επέλεξε τα Χανιά ως ένα από τα λιμάνια προορισμού. Εκτελεί πειραματικό πλου, από το 2017, ενώ μετά τα Χανιά, όπου θα παραμείνει έως και την Τρίτη, θα βάλει ρότα για το Τελ Αβίβ και κατόπιν θα επιστρέψει στα ελληνικά χωρικά ύδατα, όπου θα προσεγγίσει διάφορα νησιά. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του σκάφους, στα μέσα του Ιουνίου, το Καταμαράν θα πλέει στο Ιόνιο κατευθυνόμενο προς την Αλβανία. Για το 2019 προγραμματίζονται ταξίδια του σε λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης.
Το "Energy Obserber" ήταν ιστιοφόρο που κατασκευάστηκε στον Καναδά το 1983 και στην συνέχεια αγοράστηκε από Γάλλους, οι οποίοι το ανακατασκεύασαν προκειμένου να αποδείξουν πως οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας μπορούν να αξιοποιηθούν και στη ναυτιλία, δίνοντας κίνηση στα σκάφη με μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακος ή σωματιδίων.
Κινείται από την ενέργεια που δίνουν μπαταρίες υδρογόνου, οι οποίες τροφοδοτούνται διαρκώς από την σύζευξη των πολλών φωτοβολταικών πάνελ που διαθέτει, καθώς και δύο μικρών ανεμογεννητριών. Εναλλακτικά μπορεί να κινηθεί και με την βοήθεια του ανέμου, ενώ συγκεντρώνει ενέργεια και από τον ήλιο.
Το μήκος του είναι 30 μέτρα, το πλάτος του 12 και το βάρος του 28 μετρικοί τόνοι. Μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα έως 12 ναυτικά μίλια την ώρα, ωστόσο, η ταχύτητα πορείας του είναι τα 5 ναυτικά μίλια. Διαθέτει κέντρο ελέγχου ενέργειας και όλα στα σύγχρονα μέσα ασφαλείας και θεωρείται σκάφος παντός καιρού.
Έχει επτά καμπίνες, στις οποίες μπορούν να φιλοξενηθούν με άνεση 16 άτομα.
Σκοπός του εξάχρονου πειραματικού ταξιδιού του πλοίου είναι να βελτιστοποιηθούν οι τεχνολογίες του και να προωθηθούν λύσεις για "απεξάρτηση" στον μέγιστο δυνατό βαθμό της χρήσης πετρελαίου για την κίνηση των σκαφών.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ