-
Επισκέψεις: 43
29-04-2010
-
Επισκέψεις: 53
23-05-2018
-
Επισκέψεις: 38
Είσοδος - Επιμόρφωση Επιπέδου Β1
Συστάδα 2: Φυσικές Επιστήμες, Τεχνολογία, Φυσική Αγωγή και Υγεία
-
Επισκέψεις: 33
-
Επισκέψεις: 43
-
Επισκέψεις: 32
-
Επισκέψεις: 33
-
Επισκέψεις: 36
-
Επισκέψεις: 46
-
Επισκέψεις: 36
Περιλαμβάνονται σύνδεσμοι προς βιβλιοθήκες διάθεσης - αποθετήρια εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και ψηφιακού υλικού
(πχ. Ιφιγένεια, Φωτόδενδρο, Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία), προς διευκόλυνση της πρόσβασης των ενδιαφερομένων εκπαιδευτικών.
-
Επισκέψεις: 30
... πειράματα, διαδραστικές προσομοιώσεις, διερευνήσεις, εικόνες, εκπαιδευτικά παιχνίδια, 3D χάρτες, ασκήσεις και άλλα.
-
Επισκέψεις: 31
-
Επισκέψεις: 35
-
Επισκέψεις: 31
-
Επισκέψεις: 37
-
Επισκέψεις: 33
-
Επισκέψεις: 37
-
Επισκέψεις: 34
-
Επισκέψεις: 33
-
Επισκέψεις: 35
Υπόμνημα για τη Δράση ανάδειξης και προβολής καλών πρακτικών αξιοποίησης ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου.
Περιφερειακοί Συντονιστές: (Νοέμβριος 2014)
Άννα Μονέφτση
Νίκος Μιχαηλίδης
-
Επισκέψεις: 41
Video - Youtube
-
Επισκέψεις: 33
Video - Youtube
-
Επισκέψεις: 35
Video - Youtube
-
Επισκέψεις: 35
-
Επισκέψεις: 33
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Σύνθετο Εργαστηριακό Περιβάλλον (ΣΕΠ) με χρήση πολυμέσων. Επιτρέπει μέσω προσομοιώσεων τον πειραματισμό στα θέματα Θερμοδυναμικής και Θερμότητας. Το λογισμικό "ΣΕΠ" αποτελείται από δυο ανοιχτά εικονικά εργαστήρια: το "Εργαστήριο Θερμότητας" και το "Εργαστήριο Θερμοδυναμικής". Παράλληλα, με τα εργαστήρια αυτά, προσφέρεται μια επιλεγμένη σειρά θεμάτων πολυμέσων, που άπτονται της τεχνολογίας και των καθημερινών εφαρμογών.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Κάθε ένα από τα δυο εικονικά εργαστήρια αποτελούν και ένα προσομοιωμένο μικρόκοσμο της φυσικής επιστήμης. Το κάθε εικονικό εργαστήριο εξαρτάται, στον τρόπο λειτουργίας του, από τον εκπαιδευτικό ή τον μαθητή στον οποίο αναφέρεται. Αναφερόμενο στον εκπαιδευτικό, διατίθεται όλο το υλικό (όργανα, συσκευές, κλπ) για τη σύνθεση του εικονικού πειράματος. Ο εκπαιδευτικός επιλέγει τα εικονικά όργανα, και είτε συνθέτει ο ίδιος την πειραματική διάταξη, είτε απλώς διαθέτει τα εικονικά όργανα στον μαθητή, ώστε ο τελευταίος να συνθέσει την εικονική διάταξη. Έτσι, ο μικρόκοσμος, δεν είναι προκατασκευασμένος, ούτε αυστηρά συγκεκριμένος, αλλά μπορεί να δημιουργηθεί είτε από τον εκπαιδευτικό, είτε και από το μαθητή, εφόσον ο εκπαιδευτικός το επιθυμεί, σύμφωνα με τις κατευθύνσεις που προσδίδει στη διδασκαλία. Ιδιαίτερο βάρος στο εικονικό εργαστήριο αποδίδεται στη δημιουργία και την ερμηνεία από τον μαθητή των γραφικών παραστάσεων. Από την άποψη της οπτικής απεικόνισης του, των χειρισμών και των λειτουργιών στο εσωτερικό του, το εικονικό εργαστήριο προσφέρει αξιοπιστία κατά την αναπαραγωγή των φυσικών φαινομένων και σε μεγάλο βαθμό πιστότητα των πειραματικών δραστηριοτήτων και ρεαλιστική απόδοση τους.
-
Επισκέψεις: 49
-
Επισκέψεις: 30
Διδάσκοντες: Αναστάσιος Α. Μικρόπουλος
-
Επισκέψεις: 29
Περιβάλλον Προσομοίωσης Δικτυακών Συστημάτων και λειτουργιών Επικοινωνίας Δεδομένων.
-
Επισκέψεις: 40
Φεβρουάριος 2013. Φτιάχνουμε καλώδια δικτύου RJ45 με την καθοδήγηση του κ. Δρακονταειδή και με χρήση υλικών από το εργαστήριο των ηλεκτρονικών.
Λογισμικό δικτύων Λαέρτης από την εταιρεία Conceptum.
-
Επισκέψεις: 59
Φάσεις Ψηφιακού Σεναρίου
-
Επισκέψεις: 50
-
Επισκέψεις: 47
Επιμορφωτικό Υποστηρικτικό Υλικό για την ενσωμάτωση των ΤΠΕ στη μαθησιακή διαδικασία
Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου
Τομέας Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας
Ομάδα Επιμόρφωσης ΤΠΕ
Φθινόπωρο 2008
Εργαλείο FESTO INGENATIC
-
Επισκέψεις: 41
-
Επισκέψεις: 56
Το ιστολόγιο αυτό απευθύνεται στους μαθητές ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑΣ των ΕΠΑΛ
-
Επισκέψεις: 49
Η Γ΄φάση της επιμόρφωσης του Β1 ΤΠΕ οδεύει προς τη λήξη της. Για το λόγο αυτό δημιουργήθηκε από τον επιμορφωτή Ηλία Υφαντή ένα Quiz 40 ερωτήσεων πάνω στην θεωρία των 12 ενοτήτων. Το παρακάτω Quiz έχει καθαρά χαρακτήρα ενδεικτικής "αναμόχλευσης" της θεωρίας, δεν υποδηλώνει ουδεμία σχέση με τις ερωτήσεις που θα μπουν στις εξετάσεις και έγινε καθαρά στα πλαίσια του μαθήματος από ατομική μόνο πρωτοβουλία του εκπαιδευτικού.
Ανεπίσημες επαναληπτικές ερωτήσεις εξάσκησης για τη θεωρία της Β1.1 συστάδας του Β1 επίπεδου ΤΠΕ - Υφαντής Ηλίας, Επιμορφωτής ΤΠΕ Quiz.
Δείτε το Quiz:
1. Το ολιστικό μοντέλο ... δίνει σημασία στη διαθεματική και ολιστική προσέγγιση της γνώσης με έμφαση στη διάχυση των γνώσεων και στην παιδαγωγική καινοτομία
2. Ο όρος πληροφορικός / ψηφιακός γραμματισμός (ICT literacy) ...
περιγράφει την ικανότητα των μαθητών να χρησιμοποιούν τις σύγχρονες ψηφιακές τεχνολογίες, τα εργαλεία επικοινωνίας και τις δικτυακές υπηρεσίες για την προσπέλαση, διαχείριση,ενσωμάτωση, αξιολόγηση, δημιουργία και επικοινωνία πληροφοριών, με στόχο την επίλυση προβλημάτων
3. Πληροφοριακά προβλήματα (information problems) είναι ... Τα προβλήματα που απαιτούν την εύρεση και χρήση πληροφοριών
4. Το bing.com είναι ... Μία μηχανή αναζήτησης
5. Tα συστήματα CMS δεν μπορούν να ... επαληθεύσει την ταυτότητα όσων λαμβάνουν μέρος στην εξέταση
6. Το blackboard είναι ... σύστημα εξ αποστάσεων μάθησης
7. H ενίσχυση του μαθητευόμενου, ώστε να αποκτήσει γνώσεις και να αναπτύξει δεξιότητες υψηλού επιπέδου που θα τον καταστήσουν ικανό να αντεπεξέλθει
στις διαρκώς μεταβαλλόμενες και ολοένα αυξανόμενες απαιτήσεις του σύγχρονου κόσμου, κάνοντας χρήση εφαρμογών λογισμικού (software) και υλικού υπολογιστών (hardware) ορίζεται ως ... Υπολογιστική Υποστήριξη της Μάθησης
8. Η μάθηση δε μεταδίδεται, αλλά είναι μια διαδικασία προσωπικής κατασκευής της γνώσης, η οποία εδράζεται πάνω σε προγενέστερες γνώσεις. Αυτό ισχύει στον ... Εποικοδομισμό
9. Το Hot potatoes ανήκει στα ... Περιβάλλοντα καθοδηγούμενης διδασκαλίας, εποπτικά μέσα και απλές πηγές πληροφόρησης
10. Το Αβάκιο είναι ... Ανοικτός μικρόκοσμος
11. Το Google Maps είναι ... Προσομοιώση
12. Το Facebook είναι ... Λογισμικό επικοινωνίας και πρόσβασης σε κατανεμημένους ψηφιακούς πόρους
13. Τα Συστήματα πληροφόρησης και καθοδηγούμενης διδασκαλίας είναι συνήθως περιβάλλοντα ... Κλειστού Τύπου
14. Η Πύλη της Ελληνικής Γλώσσας περιέχει ή εντάσσεται σε
a. Απλές πηγές πληροφόρησης ...
b. Λογισμικά και περιβάλλοντα που λειτουργούν ως απλές πηγές πληροφόρησης
c. Περιβάλλοντα πρακτικής και εκγύμνασης (drill and practice)
d. Σε όλα τα παραπάνω (Αυτό επιλέγετε)
15. Οι ψηφίδες ανήκουν ... Στην Πύλη της Ελληνικής Γλώσσας
16. Ποια η διαφορά Διαδραστικού πίνακα και Προτζέκτορα ... Ο διαδραστικός έχει ενεργή επιφάνεια στην οποία παρεμβαίνουν μαθητές
17. Στα σχολεία υπάρχει συνήθως ο παρακάτω τύπος διαδραστικού: ... Διαδραστικοί προβολείς
18. Ποιο από τα παρακάτω εργαλεία είναι "νέφος" ... Google Docs
19. Ποιο από τα παρακάτω εργαλεία υποστηρίζει μη γραμμικές παρουσιάσεις ... Το prezi
20. Οι creativecommons είναι ... Άδειες χρήσης υλικού από το διαδίκτυο
21. Τα διαδραστικά σχολικά βιβλία ανήκουν στο ... Ψηφιακό Σχολείο
22. Το blogger είναι ... εργαλείο κατασκευής ιστολογίων από τη google
23. Ποιο από τα παρακάτω δεν είναι πλατφόρμα αποθήκευσης εκπαιδευτικών σεναρίων ...Η Πύλη της Ελληνικής Γλώσσας
Ενώ είναι: Ο Πρωτέας, Ο Αίσωπος, Η Ιφιγένεια
24. Πόσα αποθετήρια λειτουργούν στο "Φωτόδεντρο" (προσπέλαση Νοέμβριος 2017)
τα παρακάτω 6 ...
1) Το Πανελλήνιο Ψηφιακό Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων
2) Το Πανελλήνιο Αποθετήριο Εκπαιδευτικών Βίντεο
3) Το Πανελλήνιο Αποθετήριο Εκπαιδευτικού Λογισμικού
4) Το Αποθετήριο Εκπαιδευτικού Υλικού Χρηστών (E-yliko)
5) Το Αποθετήριο Ανοιχτών Εκπαιδευτικών Πρακτικών Αξιοποίησης Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Περιεχομένου
6) Το Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων Πολιτισμού
25. Ποια η βασική διαφορά σεναρίου και μ-σεναρίου ... Το μ-σενάριο δεν χρειάζεται να υποστηριχθεί από βιβλιογραφία παιδαγωγικών θεωριών
26. Ποια είναι η σχέση μ-σεναρίου και μ-δραστηριότητας ... Η μ-δραστηριότητα εντάσσεται στο μ-σενάριο
27. Πόσο συνήθως διαρκεί μια μ-δραστηριότητα ... Μία διδακτική ώρα
28. Ποια είναι τα μοντέλα τεχνοκρατικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών ...
(α) το «παραδοσιακό-τεχνοκρατικό», (β) το «τεχνοκρατικό-στοχαστικό» και (γ) το «στοχαστικο-κριτικό»
29. Η κεντρική έννοια ενός εννοιολογικού χάρτη λέγεται ... Κόμβος
30. Οι αραχνοειδείς εννοιολογικοί χάρτες ... Ταξινομούν ένα επίπεδο εννοιών
31. Το Cmap Tools είναι ... μη διαδικτυακό εργαλείο εννοιολογικής χαρτογράφησης
32. Στη wikipedia μπορεί κανείς ... να επεξεργαστεί ένα υπάρχον wiki
33. Με τον όρο αναπλαισίωση (recontextualization) του Bernstein (1996) αναφερόμαστε στη ... διάσταση της αποκόλλησης ενός υλικού από το φυσικό του συγκείμενο (context) και την ένταξή του στη διδασκαλία.
34. Σώμα κειμένων εννοούμε ... ένα αντιπροσωπευτικό σύνολο κειμένων το οποίο χρησιμοποιείται ως δείγμα με αντικείμενο τη γλωσσολογική έρευνα και ανάλυση
35. Το Λεξικό της αρχαίας ελληνικής γλώσσας των Liddell & Scott στις Ψηφίδες ... είναι παλαιότερη συνοπτική έκδοση επιτομής
36. Το Glogster είναι περιβάλλον δημιουργίας ... αφισών
37. Με τον όρο Cyber Bullying εννοούμε κυρίως ... Διαδικτυακός εκφοβισμός
38. Η e-πολιτείοτητα ... μπορεί να περιλαμβάνει ένα σύνολο απόσυναλλαγές και επικοινωνίες μεταξύ κράτους και πολίτη:
39. Τα Hoaxes είναι ... ψευδείς ειδήσεις
40. Στον όρο "μετά-αλήθεια" ... τα αντικειμενικά γεγονότα έχουν μικρότερη απήχηση στο σχηματισμό της κοινής γνώμης από όση έχουν τα συναισθήματα
-
Επισκέψεις: 42
ΑΣΠΑΙΤΕ - ΕΠΠΑΙΚ: Εκπαιδευτική Τεχνολογία Πολυμέσα (Θεωρία) EPPAIK464
Εργασία: Καγιαμπάκης Εμμανουήλ & Μπούρα Δέσποινα (1-12-2018)
-
Επισκέψεις: 44
ΑΣΠΑΙΤΕ - ΕΠΠΑΙΚ: Εκπαιδευτική Τεχνολογία Πολυμέσα (Εργαστήριο) EPPAIK453
3η Εργασία, Εννοιολογικός Χάρτης: Καγιαμπάκης Μάνος (1-12-2018)
-
Επισκέψεις: 35
ΑΣΠΑΙΤΕ - ΕΠΠΑΙΚ: Εκπαιδευτική Τεχνολογία Πολυμέσα (Εργαστήριο) EPPAIK453
2η Εργασία, Google Form: Καγιαμπάκης Μάνος (3-11-2018)
-
Επισκέψεις: 30

-
Επισκέψεις: 32
-
Επισκέψεις: 30
Δρ. Μαρτίνου Σωτηρία, Σχολική Σύμβουλος Π.Ε. 70, 4ης Περιφέρειας Π.Ε. Ν. Ηρακλείου

Σκαρφαλώστε στο δέντρο
Στα πλαίσια των επιμορφωτικών μας δράσεων σύμφωνα με το Π.Δ. 201/98 και τις οδηγίες του ΥΠΟΠΑΙΘ, προκειμένου να επιμορφώσουμε τους ενήλικες εκπαιδευτικούς της Περιφέρειάς μας και τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, έπειτα από διερεύνηση των επιμορφωτικών τους αναγκών, διοργανώσαμε επιμορφωτική ημερίδα και με προσκεκλημένο ομότιμο καθηγητή του Πανεπιστημίου Κρήτης τον κ. Κανάκη Ιωάννη ειδικό στα θέματα ομαδοσυνεργατικής μάθησης και διαφοροποιημένης διδασκαλίας. Στην εργασία που ακολουθεί, περιγράφουμε την ημερίδα που πραγματοποιήθηκε στις 01-04-2014, στο Ηράκλειο της Κρήτης για τους εκπαιδευτικούς και τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων της 4ης Περιφέρειας Π.Ε. Ν. Ηρακλείου, με θέμα “Ετερογενείς ομάδες μάθησης και εσωτερική διαφοροποίηση της διδασκαλίας»
-
Επισκέψεις: 30
Video - Youtube
-
Επισκέψεις: 28